ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برنامه‌ریزی برای مشهد با تمرکز بر هویت فرهنگی شهر

  • کد خبر: ۱۳۹۴۷۳
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
برنامه‌ریزی برای مشهد با تمرکز بر هویت فرهنگی شهر
کمتر از بیست روز به دهم دی باقی مانده است؛ همان روزی که نهم مهر امسال شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی آن را به‌عنوان روز ملی مشهد تصویب کرد و پس از آن، این مصوبه برای تصویب نهایی راهی شورای فرهنگ عمومی کشور شد، اما گویا همچنان خبری از تصویب نهایی آن نیست و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی هم می‌گوید: فعلا خبر جدیدی نیست و مصوبه روز ملی مشهد همچنان در تهران در نوبت بررسی است.

فاطمه رافع  | شهرآرانیوز؛ کمتر از بیست روز به دهم دی باقی مانده است؛ همان روزی که نهم مهر امسال شورای فرهنگ عمومی خراسان‌رضوی آن را به‌عنوان روز ملی مشهد تصویب کرد و پس از آن، این مصوبه برای تصویب نهایی راهی شورای فرهنگ عمومی کشور شد، اما گویا همچنان خبری از تصویب نهایی آن نیست و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی هم در گفتگو با خبرنگار شهرآرا درباره تازه‌ترین وضعیت این مصوبه می‌گوید: فعلا خبر جدیدی نیست و مصوبه روز ملی مشهد که برای تصویب در شورای فرهنگ عمومی کشور به تهران ارسال شده بود، همچنان در تهران در نوبت بررسی است.

پیش‌بینی می‌کنید این مصوبه استانی تا پیش از دهم دی امسال به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور برسد؟ محمد حسین‌زاده به این پرسش ما این‌طور پاسخ می‌دهد: نمی‌دانم.
پرسش بعدی ما این است که آیا برای دهم دی امسال برنامه‌های خاصی مدنظر دارید یا قرار است منتظر تصویب این روز در پایتخت باشید؟ حسین‌زاده در پاسخ می‌گوید: منتظر تصویب تهران نمی‌مانیم و برای دهم دی امسال برنامه‌هایی خواهیم داشت.

او با اشاره به مصوبه شورای فرهنگ عمومی مبنی بر ایجاد دبیرخانه روز ملی مشهد در شهرداری و شورای اسلامی این شهر، بیان می‌کند: فعالیت‌ها در این دبیرخانه انجام می‎شود و دستگاه‌های دیگر نیز همکاری خواهند کرد. سازوکار اولیه شکل‌گیری این دبیرخانه مشخص شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به نشست مشترکی که به‌تازگی با شهردار مشهد در این زمینه برگزار شده است، اظهار می‌کند: در آن جلسه تقسیم کار و مقدمات برخی برنامه‌ها و آماده‌سازی آن انجام شد.
به گفته حسین‌زاده، در این تقسیم کار، دیگردستگاه‌ها نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد.

برنامه سال نخست

از او درباره برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای دهم دی امسال می‌پرسیم. حسین‌زاده بیان می‌کند: برای دهم دی امسال تمرکز بر هویت فرهنگی و ادبی مشهد با استفاده از ظرفیت‌های موجود و در اختیارمان اولویت کاری ماست.
او البته بیان می‌کند: هنوز برنامه‌ریزی قطعی صورت نگرفته است و جزئیات مشخص نیست.‌

می‌پرسیم با توجه به اینکه کمتر از یک ماه تا دهم دی زمان داریم، چه زمانی قرار است برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود؟ حسین‌زاده در پاسخ می‌گوید: کار‌ها انجام می‌شود. امسال، سال اول است و در سال نخست بنای ما این است که اصل ماجرا، نام‌گذاری و دلایل آن را مطرح کنیم. سال به سال برنامه‌ها پخته‌تر و جدی‌تر می‌شود و فرصت‌های این نام‌گذاری را برای افزایش انسجام اجتماعی میان مردم مشهد بیشتر می‌کند.

آذر سال۱۳۸۹، یعنی حدود دوازده سال پیش، روزنامه شهرآرا پیشنهادی برای ثبت یک روز به‌عنوان روز ملی مشهد را مطرح کرد؛ پیشنهادی که پس از آن به مطالبه دیگررسانه‌های استان هم تبدیل شد و در محافل مدیریتی هم حرفش در میان بود، اما در همه این سال‌ها خروجی مثبتی نداشت، تا نهم مهر امسال که پیشنهاد شورای اسلامی شهر مشهد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان به تصویب رسید و اعضای این شورا با پیشنهاد مدیریت‌شهری مشهد برای ثبت دهم دی به‌عنوان روز ملی مشهد در تقویم کشور موافقت کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->